طرز استفاده از انواع سرم اوردینری به چه صورت است ؟

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

مدت زیادی نیست که سرم‌های مراقبت از پوست تبدیل به بخشی از روتین پوستی خانم‌ها شده‌اند. اما در همین مدت نسبتاً کوتاه، این محصولات جای خودشان را حسابی باز کرده‌اند و تأثیرات شگفت‌انگیز این سرم‌ها در سلامت و زیبایی پوست، باعث محبوبیت آن‌ها در سرتاسر جهان شده است. سرم‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری برای پوست هستند و این مواد را به‌سرعت و به طور مستقیم به پوست می‌رسانند.

سرم‌های اوردینری هم با وجود تنوع و مواد مغذی مؤثری که در ترکیبات آن‌ها به‌کار رفته است، جزو پرکاربردترین سرم‌های مراقبت از پوست به شمار می‌روند. اما اگر نحوه استفاده از سرم برند اوردینری را ندانید، با استفاده نادرست از سرم، اثرات آن کم می‌شود و شما آن طور که باید و شاید نتیجه نمی‌گیرید. پس برای آشنایی با طرز استفاده از سرم اوردینری به صورت گام‌به‌گام با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

انواع سرم اوردینری

سرم‌های اوردینری انواع مختلفی دارند که هر کدام برای مصارف ویژه‌ای طراحی و فرموله شده‌اند. سرم‌های اوردینری را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • سرم‌های بر پایه آب: مثل سرم نیاسینامید، سرم ضد چروک آرژیرلین، سرم ویتامین سی اوردینری، سرم بافه اوردینری ضدچروک قوی، سرم لاکتیک اسید لایه‌بردار، سرم کافئین اوردینری ضد تیرگی دور چشم، سرم آلفا آربوتین، سرم پیلینگ اوردینری لایه‌بردار
  • سرم‌های بدون آب: مثل سرم رتینول اوردینری، سرم سالیسیلیک لایه‌بردار و ضد جوش، سرم ضد لک آسکوریبک اسید
  • سرم‌های روغنی: شامل روغن آرگان مراکشی، روغن رزهیپ ضدجوش و روغن آنتی‌اکسیدان مارولا

 

این دسته‌بندی کلی، محصولات برند اوردینری را به چند نوع مختلف تقسیم می‌کند که قرار است در ادامه به‌صورت مفصل وارد نحوه مصرف سرم اوردینری از آن‎ها شویم. قبل از آن بد نیست که نگاهی به لیست محبوب‌ترین سرم‌های اوردینری داشته باشید:

  • سرم نیاسینامید اوردینری
  • سرم رتینول اوردینری
  • سرم ضد لک اوردینری
  • سرم حاوی هیالورونیک اسید اوردینری
  • سرم ویژه پوست دور چشم اوردینری
  • سرم لایه‌بردار اوردینری
  • سرم پیلینگ اوردینری
  • سرم حاوی ویتامین  C اوردینری
  • سرم حاوی سالیسیلیک اسید اوردینری

سرم‌هایی که معرفی کردیم هر کدام کاربرد خاصی دارند و برای انواع پوست و مشکلات مختلف پوستی طراحی شده‌اند اما در اینجا ما می‌خواهیم روی سرم نیاسینامید که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سرم‌های اوردینری است، تمرکز کنیم و نحوه استفاده از سرم نیاسنیامید را آموزش بدهیم.

طرز استفاده از سرم اوردینری

سرم نیاسینامید برای پوست‌های چرب و جوش‌دار بسیار مفید است و در حفظ رطوبت و شادابی پوست، استحکام بخشیدن به بافت پوست و ترمیم و بازسازی پوست نقش بسیار مؤثری دارد. سرم نیاسینامید را ابتدا یک‌بار در روز و به‌تدریج دو بار در روز، صبح و شب می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از سرم اوردینری نیاسینامید

طرز استفاده از سرم اوردینری نیاسینامید به این صورت است:

  1. ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم مناسب پوست‌تان بشویید و به‌خوبی آبکشی کنید. سرم روی پوست تمیز بهتر جذب می‌شود.
  2. حالا صورت خود را به‌آرامی با یک حوله نرم یا یک دستمال لطیف، به‌آهستگی خشک کنید.
  3. در مرحله بعد دو قطره از سرم اوردینری را کف دست خود بریزید. دقت کنید که مقدار بیشتری لازم نیست و نباید تصور کنید هرچقدر بیشتر سرم بزنید تأثیر آن هم بیشتر است. بلکه ممکن است مصرف مقدار زیاد سرم نیاسینامید پوست را تحریک کند.
  4. اکنون با استفاده از کف دست‌ها سرم اوردینری را روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه خود بمالید و پخش کنید. لازم نیست سرم را زیاد روی پوست ماساژ دهید. همین‌قدر که مطمئن شوید تمام قسمت‌های پوست به سرم آغشته شده کافی است. دقت کنید که سرم را به پوست اطراف چشم نزنید.
  5. وقتی سرم جذب پوست و به‌اصطلاح خشک شد، بهتر است از یک محصول بر پایه روغن استفاده کنید تا پوست‌تان رطوبت خود را حفظ کند. این محصول می‌تواند یکی از سرم‌های بر پایه روغن اوردینری مثل روغن رزهیپ یا روغن مارولا باشد.
  6. در مرحله آخر از کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. پوست شما حالا آماده دریافت محصولات غلیظ‌تر مثل ضد آفتاب و کرم‌های آرایشی است.

زمان استفاده از سرم اوردینری

انتخاب زمان مناسب برای استفاده از سرم اوردینری می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر نتایج به‌دست‌آمده از این محصول داشته باشد. به همین دلیل، مهم است که بدانید هر سرم اوردینری باید در چه زمانی از روز استفاده شود تا بهترین عملکرد را داشته باشد. در ادامه، زمان‌های مختلف استفاده از سرم اوردینری را بررسی می‌کنیم.

 

صبح‌ها بهترین زمان برای آماده‌سازی پوست

استفاده از سرم‌ها در صبح می‌تواند پوست شما را برای روز آماده کند و به آن کمک کند تا با عوامل محیطی مقابله کند. اگر در تایم صبح، از سرم اوردینری استفاده می‌کنید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • پس از شست‌وشوی صورت: استفاده از سرم اوردینری بلافاصله بعد از شست‌وشوی صبحگاهی، به جذب بهتر آن کمک می‌کند.
  • پیش از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب: پس از استفاده از سرم، حتماً مرطوب‌کننده و ضدآفتاب بزنید تا پوستتان محافظت شود و رطوبت خود را حفظ کند.
  • برای محافظت از پوست در برابر آلودگی و اشعه‌های مضر: استفاده از سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان اوردینری می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آلودگی و اشعه‌های مضر کمک کند.

عصرها و فرصت بازسازی و ترمیم پوست

عصرها زمانی مناسب برای استفاده از سرم‌هایی است که به بازسازی و ترمیم پوست کمک می‌کنند. بنابراین، اگر با هدف بازسازی پوست از سرم اوردینری استفاده می‌کنید، فراموش نکنید که در کدام مرحله از روتین مراقبت پوست روزانه‌تان هستید:

  • پس از شست‌وشوی صورت: پس از شست‌وشوی صورت در عصر، استفاده از سرم اوردینری به جذب بهتر مواد مغذی کمک می‌کند.
  • قبل از مرطوب‌کننده: سرم را قبل از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا مواد مغذی و ترکیبات فعال آن بهتر جذب شوند.
  • برای تسکین و آرامش پوست: سرم‌های اوردینری حاوی مواد تسکین‌دهنده هستند و می‌توانند به آرامش پوست و کاهش التهاب‌ها کمک کنند.

شب‌ها و ترمیم عمیق پوست با اوردینری

شب‌ها بهترین زمان برای استفاده از سرم اوردینری با هدف بازسازی و ترمیم عمیق پوست است. بنابراین، اگر در تایم شب از این کرم استفاده می‌کنید، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • پس از شست‌وشوی صورت: استفاده از سرم اوردینری پس از شست‌وشوی شبانه به پوست کمک می‌کند تا در طول شب از مواد مغذی بهره‌مند شود.
  • پیش از کرم شب: پس از استفاده از سرم، از کرم شب خود استفاده کنید تا فرایند ترمیم و بازسازی پوست در طول خواب تقویت شود.
  • برای ترمیم و بازسازی پوست: ترکیبات رتینول و ضد پیری سرم اوردینری در تایم شب می‌توانند به بهبود ظاهر خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها کمک کنند.
استفاده از سرم اوردینری

طرز استفاده از سرم نیاسینامید اوردینری

سرم نیاسینامید اوردینری یک محصول قدرتمند برای مراقبت از پوست است که به روشن‌کنندگی، کاهش جوش‌ها و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. برای استفاده صحیح از سرم نیاسینامید اوردینری و دستیابی به نتایج مطلوب، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا صورت خود را با یک پاک‌کننده ملایم شست‌وشو دهید تا هر گونه آلودگی، چربی و آرایش از سطح پوست برداشته شود. این کار باعث می‌شود که سرم بهتر جذب پوست شود و اثربخشی بیشتری داشته باشد.
  • اگر از تونر استفاده می‌کنید، این مرحله بعد از پاکسازی صورت و قبل از استفاده از سرم انجام شود. تونر کمک می‌کند تا pH پوست متعادل شود و پوست آمادگی لازم را دریافت محصولات بعدی داشته باشد.
  • مقدار کمی از سرم ضد جوش حاوی نیاسینامید 10 % و زینک 1 % اوردینری (چند قطره) را بر روی پوست خشک و تمیز بمالید.
  • با استفاده از انگشتان خود، سرم را به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای روی پوست پخش کنید تا کاملاً جذب شود.
  • از تماس سرم با چشم‌ها خودداری کنید.
  • بعد از جذب کامل سرم، از یک مرطوب‌کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید. این کار به قفل کردن رطوبت و مواد مغذی در پوست کمک می‌کند.
  • اگر سرم را در طول روز استفاده می‌کنید، حتماً از ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. نیاسینامید می‌تواند حساسیت پوست به آفتاب را افزایش دهد، بنابراین استفاده از ضدآفتاب ضروری است.
سرم نیاسینامید اوردینری

طرز استفاده از سرم رتینول اوردینری

سرم رتینول اوردینری یکی از محصولات مراقبتی قوی برای بهبود بافت پوست، کاهش چین‌وچروک و رفع جوش‌ها است. ماده رتینول موجود در این محصول، یک مشتق ویتامین A است که به تحریک تولید کلاژن و تسریع فرآیند بازسازی سلولی کمک می‌کند. در نتیجه، این سرم به‌ویژه برای افرادی که به دنبال کاهش علائم پیری و بهبود بافت پوست هستند، مناسب است. با همه این اوصاف، استفاده نادرست از رتینول می‌تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود. بنابراین، رعایت مراحل زیر برای استفاده صحیح از این سرم ضروری است:

  • صورت خود را با یک پاک‌کننده ملایم شست‌وشو دهید و خشک کنید.
  • مقدار کمی از سرم رتینول 0.5 درصد اوردینری (یک تا 2 قطره) را به‌آرامی روی صورت و گردن بمالید. از تماس سرم با ناحیه اطراف چشم و لب خودداری کنید.
  • پس از جذب سرم، از یک مرطوب‌کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید تا از خشکی و تحریک جلوگیری شود.
  • در طول روز، حتماً از ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید، حتی اگر سرم را شب‌ها استفاده می‌کنید. رتینول پوست را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کند.

برای اثربخشی هرچه بهتر این محصول، سرم رتینول را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و به‌تدریج دفعات استفاده را افزایش دهید تا پوست به رتینول عادت کند. ضمناً سرم رتینول را فقط در شب استفاده کنید، چونکه نور خورشید می‌تواند اثرات ماده رتینول را کاهش دهد و حتی باعث تحریک پوست شود.

سرم رتینول اوردینری

طرز استفاده از سرم ضد لک اوردینری

سرم ضد لک اوردینری حاوی ترکیبات فعالی مثل نیاسینامید و اسید آزلائیک است که به کاهش لک‌ها و بهبود رنگ پوست کمک می‌کند. این محصول برای انواع پوست مناسب است و می‌تواند به‌عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست روزانه شما استفاده شود.

برای بهره‌مندی از خواص سرم ضد لک آلفا آربوتین 2 % و هیالورونیک اسید اوردینری دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا صورت خود را با یک پاک‌کننده ملایم بشویید تا هرگونه آلودگی و چربی از سطح پوست برداشته شود.
  • اگر از تونر استفاده می‌کنید، آن را بعد از پاکسازی و قبل از استفاده از سرم به پوست خود بزنید.
  • مقدار کمی از سرم (چند قطره) را روی پوست تمیز و خشک خود بمالید.
  • سرم را به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای روی نواحی دارای لک و نقاط تیره پخش کنید تا کاملاً جذب شود.
  • از تماس سرم با ناحیه اطراف چشم و لب خودداری کنید.
  • بعد از جذب کامل سرم، از یک مرطوب‌کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید تا پوست شما هیدراته و نرم بماند.
سرم ضد لک اوردینری

نکته مهم: اگر سرم را در طول روز استفاده می‌کنید، حتماً از ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید. نور خورشید می‌تواند باعث افزایش لک‌های پوست شود و اثربخشی سرم را کاهش دهد.

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید اوردینری

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که به دلیل توانایی بی‌نظیرش در نگهداری رطوبت شناخته شده است. سرم هیالورونیک اسید اوردینری به لطف فرمولاسیون خاص خود، رطوبت پوست را به صورت عمیق تأمین کرده و باعث می‌شود پوست نرم‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

برای استفاده از سرم آبرسان حاوی هیالورونیک اسید 2 % اوردینری، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا صورت خود را با یک پاک‌کننده ملایم و آب ولرم بشویید. این کار باعث می‌شود سرم بهتر جذب پوست شود.
  • چند قطره از سرم را بر روی انگشتان دست بریزید. معمولاً 2 تا 3 قطره برای کل صورت کافی است.
  • سرم را به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای روی پوست مرطوب صورت و گردن بمالید. از تماس با ناحیه دور چشم خودداری کنید. برای جذب بهتر، می‌توانید از نوک انگشتان خود برای ماساژ دادن سرم به داخل پوست استفاده کنید.
  • پس از اینکه سرم به‌خوبی جذب شد، از یک مرطوب‌کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید. این مرحله به حفظ رطوبت سرم در پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود که پوست شما نرم و هیدراته بماند.
 

طرز استفاده از سرم دور چشم اوردینری

با توجه به اینکه دور چشم، نسبت به سایر نقاط صورت نشانه‌های پیری را سریع‌تر نشان می‌دهد، استفاده از محصولات مراقبتی مخصوص این ناحیه ضروری است. یکی از محصولات مؤثر برای مراقبت از پوست دور چشم، سرم دور چشم اوردینری است. این سرم با ترکیبات فعال و قدرتمند خود به کاهش چین‌وچروک‌ها، تیرگی‌ها و پف زیر چشم کمک می‌کند. موارد زیر، مراحل نحوه صحیح استفاده از سرم دور چشم مدل Caffeine Solution هستند:

  • قبل از استفاده از سرم، صورت خود را با یک پاک‌کننده ملایم شست‌وشو دهید تا از آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی مانع از نفوذ محتویات سرم نشوند.
  • پوست صورت را با حوله نرم خشک کنید.
  • یک قطره از سرم دور چشم اوردینری را روی انگشت اشاره قرار دهید.
  • به‌آرامی و با حرکات ضربه‌ای ملایم، سرم را دور ناحیه چشم بزنید. از ناحیه داخلی چشم شروع و به سمت بیرون حرکت کنید.
  • سرم را با ضربات ملایم انگشتان به پوست دور چشم بزنید تا جذب شود. از فشار زیاد خودداری کنید.
  • بعد از جذب سرم، از یک کرم مرطوب‌کننده مناسب برای دور چشم استفاده کنید تا ناحیه مورد نظر کاملاً مرطوب و تغذیه شود.
  • کرم را با حرکات ملایم و ضربه‌ای به پوست دور چشم بزنید.

برای رسیدن به نتایج بهتر، از سرم دور چشم اوردینری دو بار در روز،صبح و شب، استفاده کنید. همچنین، استفاده منظم و مداوم از سرم به بهبود و حفظ سلامت پوست دور چشم کمک می‌کند.

 
 

طرز استفاده از سرم لایه بردار اوردینری

سرم لایه‌بردار اوردینری یکی از محصولات محبوب و مؤثر در این زمینه است که با ترکیبات فعال خود به جوان‌سازی و بهبود بافت پوست می‌پردازد. برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، طرز استفاده از سرم پیلینگ اوردینری با پیروی از مراحل زیر دنبال کنید:

  • پس از شست‌وشوی صورت، مقدار کمی از سرم لایه‌بردار حاوی اسید لاکتیک 10 % اوردینری را به نوک انگشتان خود بزنید.
  • به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای، سرم را روی پوست صورت خود ماساژ دهید. از تماس سرم با ناحیه اطراف چشم و لب خودداری کنید.
  • حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا سرم کاملاً جذب پوست شود. در این مدت از لمس صورت خودداری کنید.
  • بعد از زمان مشخص‌شده، صورت خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید و از یک حوله نرم برای خشک کردن استفاده کنید.
  • بعد از شست‌وشو، از یک کرم مرطوب‌کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید تا پوست تغذیه و مرطوب شود.

این سرم را هفته‌ای یک تا 2 بار استفاده کنید و به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد ممکن است باعث تحریک پوست شود.

سرم لایه بردار اوردینری

طرز استفاده از سرم پیلینگ اوردینری

پوست ما به‌مرور زمان و در اثر عوامل مختلف، نیاز به بازسازی و تجدید دارد. خبر خوب اینکه سرم پیلینگ سولوشن حاوی AHA 30 درصدی و BHA 2 درصدی اوردینری با فرمولاسیونی قدرتمند به لایه‌برداری و نوسازی پوست کمک می‌کند. این سرم با ترکیبات فعال خود، سلول‌های مرده را از سطح پوست حذف و به بازگشت نرمی و شفافیت پوست کمک می‌کند. برای دستیابی به بهترین نتایج، استفاده صحیح و منظم از این محصول بسیار مهم است. مراحل استفاده از سرم پیلینگ اوردینری به صورت گام‌به‌گام عبارت‌اند از:

  • ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم و مناسب بشویید و پوست خود را با حوله نرم و تمیز، به‌آرامی خشک کنید.
  • قبل از اولین استفاده، مقدار کمی از سرم را روی ناحیه کوچکی از پوست (مثلاً پشت گوش یا داخل بازو) بزنید. 24 ساعت صبر کنید تا از عدم حساسیت پوست به محصول اطمینان حاصل کنید.
  • اگر سابقه حساسیت ندارید، سرم را به‌آرامی روی پوست خشک و تمیز صورت بزنید. از تماس سرم با نواحی حساس اطراف چشم و لب خودداری کنید.
  • سرم را با حرکات دایره‌ای و ملایم روی پوست ماساژ دهید تا به‌خوبی جذب شود.
  • سرم را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید. در این مدت از لمس صورت خودداری کنید.
  • پس از گذشت زمان مشخص، صورت خود را با آب ولرم به‌خوبی بشویید تا تمامی سرم از پوست پاک شود.
  • از حوله نرم برای خشک کردن پوست استفاده کنید.
  • پس از شست‌وشو، یک مرطوب‌کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید تا پوست مرطوب و تغذیه شود.
  • این سرم را هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید. استفاده بیش از حد ممکن است باعث تحریک و آسیب به پوست شود.

نکته تکمیلی برای استفاده سرم پیلینگ اوردینری: پس از استفاده از سرم پیلینگ، پوست حساس‌تر به نور خورشید می‌شود. در طول روز حتماً از کرم ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.

سرم پیلینگ اوردینری

طرز استفاده از سرم ویتامین سی اوردینری

ویتامین C یکی از مؤثرترین آنتی‌اکسیدان‌ها برای مراقبت از پوست است که به روشن شدن پوست، کاهش لکه‌های تیره و تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند. سرم ویتامین C اوردینری با فرمولاسیون قوی و غنی از این ویتامین، می‌تواند به بهبود ظاهر و سلامت پوست شما کمک کند. استفاده صحیح و منظم از سرم ویتامین سی مدل آسکوربیل گلوکزاید 12 % اوردینری می‌تواند تغییرات مثبتی در پوست شما ایجاد کند؛ بنابراین، مراحل زیر را با دقت و حساسیت پشت سر بگذارید:

  • صورت خود را با یک پاک‌کننده مناسب شست‌وشو دهید تا هرگونه آلودگی و باقیمانده مواد لوازم آرایشی از بین برود.
  • از یک حوله تمیز برای خشک کردن پوست استفاده کنید.
  • اگر تونر استفاده می‌کنید، آن را روی پوست صورت بزنید و اجازه دهید کاملاً جذب شود.
  • چند قطره از سرم ویتامین C اوردینری را به نوک انگشتان خود بریزید.
  • سرم را به‌آرامی روی پوست صورت پخش کنید، به‌طوری که به طور یکنواخت روی تمام نواحی صورت پخش شود.
  • از تماس مستقیم با نواحی حساس اطراف چشم و لب خودداری کنید.
  • سرم را با حرکات دایره‌ای و ملایم روی پوست ماساژ دهید تا به‌خوبی جذب شود.
  • به پوست اجازه دهید تا سرم کاملاً جذب شود.
  • پس از جذب سرم، از یک مرطوب‌کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید تا رطوبت پوست حفظ شود و اثرات سرم تقویت شود.

فراموش نکنید که برای گرفتن نتیجه رضایت‌بخش، سرم را روزانه یک‌بار، ترجیحاً در شب، استفاده کنید. استفاده منظم و مداوم به بهبود ظاهر و سلامت پوست کمک می‌کند.

سرم ویتامین سی اوردینری

نحوه استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری

سرم سالیسیلیک اسید اوردینری با فرمولاسیون ویژه خود به کاهش التهاب و پاکسازی پوست کمک می‌کند. استفاده صحیح و منظم از این سرم به شما در داشتن پوستی شفاف و بدون جوش کمک خواهد کرد و کافی است مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • قبل از هر اقدامی، صورت خود را به دقت تمیز و پس از شست‌وشوی کامل، پوست را با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید.
  • چند قطره از سرم اوردینری مدل Salicylic Acid دو درصد را روی نوک انگشتان خود بریزید.
  • سرم را به‌آرامی روی نواحی دارای جوش و آکنه یا به طور کلی روی صورت پخش کنید.
  • از تماس مستقیم با مناطق حساس اطراف چشم و لب خودداری کنید.
  • سرم را با حرکات دایره‌ای ملایم روی پوست ماساژ دهید تا به‌خوبی جذب شود.
  • بگذارید سرم به طور کامل روی پوست خشک شود.
سرم سالیسیلیک اسید اوردینری

باید و نبایدهای استفاده از سرم اوردینری

دقت کنید که در استفاده از سرم اوردینری باید حواستان به بعضی نکات باشد.

  • در درجه اول قبل از زدن سرم باید حتماً پوست‌تان تمیز باشد و هیچ‌گونه مواد آرایشی و کرم نباید روی پوست باشد. برای این کار باید پوست را با شوینده ملایم بشویید و خشک کنید.
  • از سوی دیگر غلظت سرم تعیین می‌کند که هر بار باید چه میزان از آن را استفاده کنید. بعضی از سرم‌های اوردینری غلیظ‌تر هستند و فقط دو قطره از آن‌ها کافی است در حالی که سرم‌های رقیق‌تر را باید چند قطره بیشتر استفاده کنید تا تمام صورت را پوشش دهد.
  • نکته دیگر ماساژ دادن سرم اوردینری است که باز هم در مورد هر سرم مدت زمان ماساژ متفاوت است. بعضی از سرم‌ها با ماساژ بیشتر بهتر جذب می‌شوند و بعضی سرم‌ها نیاز به ماساژ چندانی ندارند. در این مورد به راهنما و دستورالعمل مصرف محصول که بر روی بطری درج شده توجه کنید.
  • در مرحله بعد باید مقداری صبر کنید تا سرم به‌خوبی جذب پوست شود. یعنی نباید بلافاصله از محصولات مراقبتی دیگر استفاده کنید و نیاز است کمی به پوست خود زمان بدهید تا سرم را جذب کند.
  • بعد از جذب سرم اوردینری باید از محصولات مرطوب‌کننده استفاده کنید تا تأثیر سرم دوچندان شود.
  • و نکته بسیار مهم در مصرف سرم اوردینری نظم و تداوم است. هر سرم اوردینری دوره مصرف خود را دارد و شما باید با صبر و حوصله یک دوره حداقل چندماهه را به طور منظم به مصرف سرم اختصاص دهید تا تأثیرات آن را مشاهده کنید.

کدام سرم‌ها را می‌توانیم با یکدیگر استفاده کنیم؟

  • به علت تنوع سرم‌های اوردینری ممکن است در روتین یک شخص چند سرم مختلف استفاده شود که بعضی از آن‌ها شاید با یکدیگر سازگاری نداشته باشند. مثلاً سرم نیاسینامید اوردینری را همزمان با محصولات حاوی ویتامین سی استفاده نکنید چون ویتامین سی اثر نیاسینامید را کاهش می‌دهد و خنثی می‌کند. برعکس، استفاده همزمان سرم نیاسینامید اوردینری و سرم رتینول اوردینری خیلی هم خوب است چون نیاسینامید تحریکات احتمالی رتینول را روی پوست کاهش می‌دهد.

همچنین استفاده همزمان نیاسینامید و سرم هیالورونیک اسید هم مفید است چون هیالورونیک اسید می‌تواند به جذب بهتر نیاسینامید کمک کند.

  • اگر پوست حساسی دارید از سرم نیاسینامید بیشتر از 5 درصد استفاده نکنید چون امکان دارد باعث بروز جوش‌های بیشتر در پوست شما شود.
  • موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که طرز استفاده هر یک از سرم‌های اوردینری اندکی با بقیه متفاوت است و ریزه‌کاری‌هایی دارد که به تأثیرگذاری بیشتر سرم کمک می‌کند.
  • مثلاً سرم رتینول اوردینری را بهتر است شب‌ها بعد از سرم‌های دیگر و قبل از کرم‌ها استفاده کنید. دقت کنید که به‌هیچ‌عنوان از رتینول بر روی پوست اطراف چشم، اطراف دهان و جوش‌های باز استفاده نکنید.
  • بر عکس، سرم هیالورونیک اسید اوردینری را می‌توانید و خوب است که برای پوست دور چشم هم استفاده کنید. چون مواد عطری حساسیت‌زا در ترکیبات آن به کار نرفته و برای آبرسانی و جوانسازی پوست دور چشم بسیار مفید است. همچنین قبل از مصرف سرم هیالورونیک اسید، وقتی پوست را با آب شست‌وشو دادید آن را به طور کامل خشک نکنید چون هیالورونیک اسید مثل یک اسفنج رطوبت را به خود جذب کرده و پوست را بیشتر و بهتر آبرسانی می‌کند.
  • سرم پیلینگ لایه‌بردار اوردینری را بر روی پوست خیس و مرطوب، و بر روی پوست اطراف چشم استفاده نکنید. سرم پیلینگ اوردینری را ترجیحاً هفته‌ای یک‌بار و نهایتاً دو بار استفاده کنید. اگر پوست و خشک و حساس دارید دور این سرم خط بکشید و تنها با مشورت پزشک از آن استفاده کنید. مصرف این سرم در کنار رتینوئید و یا سرم ویتامین سی توصیه نمی‌شود.
سرم اوردینری

خرید سرم‌های اوردینری از خانومی

سرم اوردینری انواع مختلفی مثل سرم ویتامین سی اوردینری دارد که برای درمان و بهبود انواع مشکلات پوستی طراحی شده است. برای اثربخشی بهتر محصولات باید طرز استفاده از سرم اوردینری را رعایت کنید، مداومت و صبوری داشته باشید تا بعد از چند هفته بهترین نتیجه را بگیرید.

برای خرید محصولات برند اوردینری مخصوصاً سرم‌های متنوعی که در این مقاله با آن‌ها آشنا شدید، می‌توانید خریدتان را از فروشگاه الو پوست انجام دهید. برای مشاهده و خرید در صفحه سایت و در بخش جست‌وجو (علامت ذره‌بین) عبارت سرم اوردینری را سرچ کنید، وارد صفحات مربوط به این محصولات می‌شوید.

 

کناف ایران

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.