راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

تعدد بالای لوازم آرایشی باعث شده تا تشخیص اصل یا فیک بودن یک محصول سخت باشد. متاسفانه افراد سودجویی هستند که با استفاده از نام و اعتبار برترین برندهای آرایشی روز دنیا محصولات تقلبی ولی مشابه اورجینال را وارد بازار میکنند.

 

 به خصوص که با زیاد شدن فروشگاه های اینترنتی و آنلاین شاپ ها، خرید و فروش این گونه از محصولات رواج بیشتری پیدا کرده است. لوازم آرایشی فیک و تقلبی در همه جای دنیا وجود دارد، در کشور خودمان ایران نیز این موضوع صدق میکند. یکی از راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک خرید از نمایندگی های رسمی یک برند است.

 اما اگر برندی در کشوری نمایندگی نداشت ناچارا باید از فروشگاه های آرایشی خرید کرد. در این گونه مواقع با شناخت راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک و روش های بررسی اصل بودن کالا که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، میتوانید تا حد زیادی از خرید این محصولات جلوگیری کنید.

تشخیص اصالت لوازم آرایش از طریق لیبل محصول

یکی از راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک  تشخیص اصالت لوازم آرایش از طریق لیبل محصول است

چه قدر به لیبل و نوشته های روی محصولات آرایشی و بهداشتی توجه می‌کنید؟! اصلا چه قدر این نوشته‌ها و اطلاعات برای شما مهم است؟! یکی از راه‌های مؤثر برای تشخیص اصالت لوازم آرایش، توجه به لیبل محصول است. لیبل‌های نصب شده بر هر محصول آرایشی به شدت منحصر به فرد است و قراردادهایی برای آنها وجود دارد.

 به عنوان مثال، لیبل مورد استفاده در برخی کرم پودرهای اصل، به رنگ زرد مشخص می‌شود. در صورتی که لیبل این محصولات به طور ناصحیح سفید رنگ باشد، این امر نشان‌گر تقلبی بودن محصول است. به همین خاطر می‌توان با شناخت و تحقیق بیشتر درباره هر محصول از معنای متفاوت رنگ‌های روی محصولات با خبر شد. 

تشخیص محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی به کمک کد اصالت کالا

   توجه به کد اصالت کالا یکی دیگر از مهم‌ترین راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک لوازم آرایشی اصل که دارای مجوز واردات هستند، دارای برچسب اصالت کالا هستند‌. شما با خراشیدن بخشی از این برچسب به یک کد ۱۶ رقمی می‌رسید. 

این کد را می‌توانید با شماره مشخص‌شده در برچسب اصالت کالا مقایسه کرده و در صورت عدم تطابق اطلاعات، محصول را برگردانید. با ارسال کد ۱۶ رقمی به مرجع مشخص‌شده روی برچسب، اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرکت مبدا، کشور سازنده، نام محصول و موارد مشابه هم برای شما نمایان می‌شود. 

چگونه از کد اصالت کالا استفاده کنیم؟!

برای اطمینان از اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی و تمام محصولات سلامت‌محور باید از طریق سامانه TTAC  از صحت کد 16 رقمی اصالت محصول استعلام گرفت. برای این کار راه‌های مختلفی هم وجود دارد:

  • ارسال کد اصالت کالا به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲
  • شماره‌گیری تلفن گویای ۰۲۱۶۱۸۵
  • استفاده ازنرم افزار TTAC
  • استعلام اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی از طریق سایت www.ttac.ir  

فراموش نکنید که برچسب اصالت معتبر، همیشه به رنگ سفید بوده و یک حاشیه زرد رنگ دارد. روی برچسب علاوه بر کد اصالت که زیر یک لایه طوسی رنگ اسکرچ شده است، کد GTIN، UID، سری ساخت، تاریخ انقضا و یک بارکد دو بعدی حاوی همین اطلاعات وجود دارد.

تشخیص اصل بودن محصولات آرایشی از طریق بررسی بارکد

یکی دیگر از مهم‌ترین راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک ، بررسی بارکد محصول است. بارکد که از خطوط عمودی باریک و گاهی پهن تشکیل شده است، شامل اعداد مختلف زیر خطوط است. دو یا سه رقم اول این بارکدها، نمایان‌گر کشور سازنده یا مبدا محصول است. 

در صورت عدم تطابق این سه رقم با کشور سازنده نوشته شده بر روی محصول، توصیه می‌شود از خرید آن منصرف شوید. سایر اعداد موجود در بارکد، نمایان‌گر کد شرکت، کد محصول و کد کنترل محصول هستند. GTIN یا شماره‌ی بین‌المللی اقلام تجاری

Global Trade Item  هم به صورت بارکد و هم به صورت عددی روی محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد و طبق استانداردهای سازمان GS1 صادر می‌شود. طبق اعلام وب‌سایت سازمان غذا و دارو (اداره کل تجهیزات پزشکی)، برای استعلام کد GTIN محصولات داخلی با پیش شماره‌ی 626 و استعلام کد GTIN برای محصولات وارداتی، باید به آدرس اینترنتی https://www.gs1.org/ مراجعه کنید.

 

به شکل و نوع بسته‌بندی توجه کنید!

یکی از راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک، بررسی نوع بسته‌بندی محصولات و کیفیت آن‌هاست. محصولات آرایشی اصل و با کیفیت، عموماً از بسته‌بندی‌های مرغوب‌تری دارند. علاوه بر کیفیت بسته‌بندی، لوازم آرایش اصلی معمولاً با استفاده از سلفون آکبند می‌شوند که نشان از حفاظت و اصالت محصول دارند. 

 این اقدامات، یعنی بررسی بارکد محصول و نوع بسته‌بندی، به مصرف‌کننده اطمینان می‌دهد که محصولاتی که خریداری می‌کند اصل و ایمن است. گذشته از این‌ها نوشته‌های روی بسته‌بندی لوازم بهداشتی و آرایشی نباید مخدوش یا محو باشد.

تشخیص محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی به کمک فونت ها

   توجه به فونت نوشته‌های موجود روی محصول، یک راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک است. عمدتاً فونت‌های به‌کاررفته در محصولات یا لوازم آرایش اصل، از ظرافت خاصی برخوردار هستند که هویت بصری آن برند را نشان می‌دهد. این ظرافت نه‌تنها به نوع فونت، بلکه به کیفیت نوشته‌ها نیز مرتبط است. 

به عبارت دیگر، توجه به جزئیات فونت‌ها و ارزیابی دقیق آن‌ها، در تشخیص اصالت محصولات به شما کمک می‌کند. برای تشخیص اصالت لوازم آرایشی و محصولات، می‌توان به کیفیت چاپ اطلاعات روی بسته‌بندی و خود محصول نیز توجه کرد. 

در واقع، اطلاعات چاپ شده روی جعبه و خود محصول (از قبیل مواد تشکیل‌دهنده، چاپ برند، مدل محصول و سایر جزئیات)، کیفیت بالایی دارند که در محصولات تقلبی مشاهده نمی‌شود.

توجه به قیمت محصول یک راه دیگر 

   قیمت محصولات آرایشی یکی راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک محصولات است. معمولاً لوازم آرایشی اصل، به دلیل کیفیت بالا و استفاده از مواد با ارزش، قیمت بالاتری نسبت به محصولات آرایشی تقلبی دارند. در نتیجه، اگر محصولی با قیمت پایین‌تر از متوسط بازار باشد، باید مراقبت و دقت بیشتری در خرید آن به خرج دهید. 

زبان استفاده شده برای اطلاعات محصول

   برخی از محصولات و لوازم آرایشی برای ثبت اطلاعات از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند، اما در برخی موارد علاوه بر انگلیسی، از زبان‌های دیگری نظیر عربی، آلمانی، فرانسوی و غیره نیز بهره می‌برند.

 نوع زبان مورد استفاده به طور عمده به شرکت سازنده یا مبدا محصول وابسته است. بنابراین اگر یک محصول از برندی فرانسوی با اطلاعات انگلیسی و عربی در دست دارید که از زبان فرانسه برای توضیحات خود کمک نگرفته است، حتما باید به اصالت آن شک کنید.

راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک

پس توصیه میشود هنگام خرید لوازم آرایشی دقت کنید. و مقاله راه‌ های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک را مطالعه بفرمایید

 محصولات فیک علاوه بر اینکه خسارات مالی به مصرف کنندگان میزنند، سلامت پوستی آن ها را نیز تهدید میکنند. از جمله اثرات منفی این محصولات شامل:

  • ایجاد حساسیت ها و تحریکات پوستی که باعث قرمزی، خارش، التهاب، جوش و … روی پوست شما می شود.

  • صدمات جبران ناپذیر به چشم در صورت استفاده از لوازم آرایشی چشم فیک که در برخی مواقع نیازمند جراحی چشم هستند.

  • خشکی و آسیب پذیری پوست در طولانی مدت و پیری زودرس پوست که قابل بازگشت نیست.

  • اختلال در سلامت بدن شما که با جذب مواد شیمیایی و نامرغوب موجود در لوازم آرایشی فیک اتفاق می افتد.

  • دچار شدن به سرطان لب ناشی از استفاده از رژلب های بی کیفیت و فیک

سخن پایانی

بعد از اینکه شما لوازم آرایشی اصل را خریداری کردید باید به خاطر داشته باشید به محض باز کردن درب محصول ، زمان کمتری برای استفاده از آن دارید.

زمان استفاده از محصول بعد از باز کردن آن، به موارد زیر بستگی دارد: 

  • نوع بسته بندی

  • استفاده از نگهدارنده در فرآورده مورد نظر

  • نگهداری محصولات  در جای خشک وخنک و دور از نور خورشید

  • قبل و بعد از استفاده از لوازم آرایشی، دستان خود را بشویید و همیشه در آن ها را سفت کنید.

  • هر سال لوسیون و ضد آفتاب خود را دوباره تجدید کنید چون همه آن ها تاریخ انقضا دارند و ممکن است تاریخ انها بگذرد

  • همچنین به خاطر داشته باشید محصول، وی اصلی ، رنگ یا بافت خودش را از دست نداده  و بوی خوبی داشته باشد. 

خاطرنشان می سازیم  دستورالعمل های درج شده روی محصول را برای اجتناب از عوارض جانبی ناخواسته مصرف فرآورده، مثل حساسیت را بدرستی انجام دهید و نیز بعد از این که تاریخ انقضا سر رسید، آن محصول را دور بیندازید و تعویض کنید.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.